Close

Listopad 4, 2017

Jak sfotografować kwiatek odbity w kropli rosy.

Zdjęcie kolorowego kwiatka, który odbija się w kropli rosy zawieszonej na pierwszym planie jest niezwykle efektowne. Jak wykonać taką fotografię? Niestety jeżeli chcemy aby nasze zdjęcie prezentowało się rzeczywiście dobrze, będzie to wymagało od nas trochę wysiłku.


W tym celu będziemy potrzebowali:  obiektyw makro, który zapewni skalę odwzorowania 1:1, oraz zestaw pierścieni pośrednich umożliwiających fotografowanie w powiększeniu 2:1 lub większym. Ponadto  warto zapewnić sobie dodatkowe oświetlenie.
Obiekt jaki będziemy chcieli umieścić w kropli rosy, powinien być ustawiony za nią w odległości równej swojej wielkości. Przykładowo jeżeli kwiatek ma średnicę 3cm powinien być oddalony od kropli o właśnie tą odległość.
W aparacie należy ustawić  czas ekspozycji na  około  1/200 s, przesłonę na f/8–f/11 a ISO 100 – 400.

Jeżeli będziemy chcieli aby na naszej fotografii była wyraźna zarówno kropla z odbiciem jak i odbijany obiekt, to będziemy musieli użyć techniki łączenia sekwencji zdjęć o różnej ostrości. Należy wtedy wykonać i nałożyć na siebie kilka zdjęć z których każde zostanie wykonane przy użyciu obiektywu zogniskowanego na inną odległość. Oczywiście fotografie należy połączyć za pomocą odpowiedniego oprogramowania, np. Photoshopa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *